10.06.2019 5 min lukuaika

Verkkovalmennustarjonta on tänä päivänä todella laaja, mikä on ihana asia! Verkkovalmennus on edullinen ja erittäin potentiaalinen vaihtoehto kalliille personal training -valmennukselle. Laadukas verkkovalmennus tarjoaa avaimet onnistumiseen kun ohjelma sekä valmentajan tuki kulkevat kätevästi koko ajan mukanasi - tähän tarvitaan vain nettiyhteys! FitFarmin valmennusjärjestelmä toimii myös älypuhelimissa joten ruokavalio, treeniohjelma tai valmentajan kysymyspalsta on helppo avata missä ja milloin vain.


Miten sitten valitsen itselleni sopivan valmennuksen?

FitFarm tarjoaa laajan valikoiman erilaisia valmennuksia, joista jokainen löytää ihan varmasti itselleen sopivan! Valitaksesi sopivan valmennuksen, vastaa vain muutamaan helppoon kysymykseen:


Mikä on tavoitteeni?

    Aseta itsellesi realistiset tavoitteet ja valitse yksi päätavoite.
    Tavoitteesi voi olla esimerkiksi:

    • Laihtuminen ja painonpudotus
    • Lihaksen kasvattaminen
    • Juoksukunnon kohottaminen
    • Liikunnan ilon löytäminen
    • Kiinteytyminen ja kropan muokkaus
    • Voiman kasvatus
    • Liikkuvuuden kehittäminen
    • Hyvinvointi ja terveellisen ruokarytmin löytäminen

    Nämä ovat vain esimerkkejä tavoitteista. Kannattaa pitää homma yksinkertaisena ja hyvä nyrkkisääntö onkin, että mitä kauemmin sinulla on aikaa käytettävissäsi muutokseen, sitä suuremman päätavoitteen voit asettaa.

    Mikäli olet valmis käyttämään muutokseesi aikaa rajallisesti, voit valita vain yhden päätavoitteen ja lähteä sillä liikenteeseen. Jos siis haluat kasvattaa lihasta JA laihduttaa mutta olet valmis käyttämään tavoitteidesi saavuttamiseen vain 8 viikkoa aikaa, on hyvä valita näistä tavoitteista vain toinen ja valita valmennus sen mukaan. Jos taas aikaa on käytettävissä vaikkapa kaksi vuotta, voit hyvin asettaa molemmat tavoitteiksi ja valita niistä toisen, jota lähdet alkuun painottamaan.

    Kun lähdet kulkemaan päätavoitettasi kohti, usein myös muut tavoitteet täyttyvät kuin huomaamatta matkalla: jos esimerkiksi tavoittelet painonpudotusta, niin samalla myös yleinen hyvinvointi ja ruokarytmi paranevat, kunto kohenee ja kroppakin tiivistyy!


    Miten haluan treenata?

      Pidä tarkasti mielessäsi aiempi kohta ja kysy itseltäsi sitten seuraavat kysymykset: miten haluat treenata ja paljonko olet valmis antamaamaan treenille? Ole rehellinen itsellesi siitä, paljonko olet valmis liikkumaan ja miten haluat treenata. Kaikkien ei tarvitse tähdätä huippu-urheilijoiksi, mutta sen, paljonko olet valmis antamaan treenille, täytyy olla linjassa tavoitteidesi kanssa.

      Jos tavoitteesi on kasvattaa maksimaalisesti lihasta, se vaatii salitreeniä. Jos taas haluat esimerkiksi juosta puolimaratonin, sinun on oltava valmis lenkkeilemään. Jos se, paljonko voit antaa treenaamiselle, riitelee tavoitteidesi kanssa paljon, voit miettiä kumpaa haluat mieluummin säätää; tavoitetta vai treenitapaa?

      Esimerkkejä siitä miten voit vastata tähän kysymykseen:

      • Haluan treenata kotona ilman välineitä
      • Haluan treenata ulkoillen ja lenkkeillen
      • Haluan treenata monipuolisesti eri lajeja, lihaskuntoa, kestävyyttä ja liikkuvuutta
      • Haluan treenata kovaa ja tuloksellisesti, pääasiassa salilla
      • Haluan treenata kovaa mutta kotona
      • En oikeastaan halua tai voi liikkua valmennuksen aikana

      Tähänkään kysymykseen ei ole yhtä oikeaa vastausta, on vain sinun vastauksesi! Vastaa siis rehellisesti ja varmista, että vastauksesi on realistinen.


      Kuinka kokenut liikkuja olen?

        Jos et ole ikinä liikkunut ja kuntosi on heikko, kannattaa lähteä liikkeelle helpommasta valmennuksesta vaikka tavoitteesi olisivat korkealla. Vain taivas on rajana sille, mitä voit saavuttaa, mutta kannattaa edetä askel kerrallaan, jotta motivaatio pysyy mukana taitojen kehittyessä. Jos sinulla on paljon treenikokemusta ennestään, voit valita haastavammankin valmennuksen heti alkuun.


        Kauanko haluan olla valmennuksessa?

          Tämä kysymys ei ole niin oleellinen kuin kolme aiempaa, mutta tämäkin on hyvä pohtia valmiiksi. Ensimmäisessä kohdassa jo sivuttiinkin sitä, että tavoitteidesi tulee olla linjassa myös käytössä olevan ajan kanssa. Isoa painonpudotusta, pysyvää elämäntapamuutosta tai hurjaa lihaskasvua ei kannata tavoitella yhdessä kuukaudessa, vaan isoon muutokseen tulee varata riittävästi aikaa. Jos tavoittelet parin kilon pudotusta ja treenin makuun pääsemistä, niin lyhyempikin aika riittää.

          Oman hyvinvoinnin kanssa ei kannata kiirehtiä, joten parhaat tulokset saa aina, kun tavoittelee valmennuksen avulla pysyviä tuloksia ja keskittyy oikeasti oppimaan uusia tapoja.

          Nyt kun olet vastannut oheisiin kysymyksiin, niin olet jo pitkällä valinnassasi. Sitten vain valitsemaan sopivaa valmennusta!


          Nyt tiedän mitä haluan, miten löydän sen?

          Lue valmennuksen kuvaus huolella, tukeeko se päätavoitettasi ja onko treenitapa oikea?
          FitFarmin jokainen valmennus on rakennettu tukemaan tiettyä tavoitetta ja useassa valmennuksessa on mahdollisuus myös valita useammasta eri tavoitteesta. Siksi sinun on tärkeä tietää päätavoitteesi tarkasti. Jokaisessa valmennuksessamme treenataan eri tavalla, joten jos pohdit kahden valmennuksen välillä, valitse itsellesi sopivampi treenitavan perusteella!

            Onko valmennus sopivan tasoinen minulle?
            Liian haastava tai liian helppo valmennus syö motivaatiota, joten jos pohdit kahden valmennuksen välillä, kysy itseltäsi kumpi vastaa paremmin omaa tasoasi.
             

            Koska valmennus alkaa?
            Valmennuksilla on tietyt starttipäivät, joten myös aloituspäivä voi vaikuttaa valintaasi. Jos siis pohdit vielä useamman hyvän vaihtoehdon välillä, valitse itsellesi oikea aloituspäivän mukaan. Jos kuitenkin olet jo ehdottomasti päättänyt tietyn valmennukseen, jonka koet olevan itsellesi täydellinen, älä valitse toista vain siksi, että aloituspäivä ei ole täydellinen. Jos valmennuksen ajalle sattuvat kummin kaiman synttärit ja naapurin kissan ristiäiset, niin hyvin alkanut valmennus ei kaadu niihin. Jos ajattelisimme tällä tavalla jatkuvasti, ajankohta ei olisi ikinä sopiva.


            Olen valintani tehnyt, entä jos valitsin väärin?

            Hyvä uutinen on, että FitFarmilla jokainen valmennus on nimensä mukaisesti VALMENNUS. Et siis jää yksin vaan valmentajamme ovat koko ajan apunasi ja tukenasi. Kysymällä saat ohjeita, joilla valmennusta voi säätää juuri Sinulle sopivammaksi. Sinun ei siis tarvitse huolehtia ruoka-aineallergioista tai siitä, että joku tietty treeniliike ei sovi sinulle sillä niihin löytyy aina vaihtoehtoja!

            Jos näyttää siltä, että kaipaat henkilökohtaisempaa ohjeistusta valmennuksessa onnistuaksesi, voit mainiosti ostaa pienellä lisämaksulla valmentajan henkilökohtaisen tapaamisen, jossa ohjelmia voidaan säätää sinulle sopivampaan suuntaan.

            Älä siis huolehdi, sillä yhdessä teemme tavoitteistasi totta!


            En vain osaa päättää!

            Ei hätää jos et osaa itse valita! Siksi meillä on ammattilaisia, jotka tukevat sinua valinnan tekemisessä. Voit olla aina yhteydessä meihin (info@fitfarm.fi) ja kertoa lyhyesti mitä tavoittelet, miten haluat treenata, minkä tasoinen liikkuja olet ja kuinka paljon aikaa haluat käyttää valmennukseen, niin asiantuntijamme suosittelevat sinulle sopivinta valmennusta.

            Valintaasi helpottaaksemme kokosimme vielä valmennuksistamme lyhyet kuvaukset!


            Alpha

            Miehille, jotka haluavat treenata kovaa salilla 3-5 kertaa viikossa, kehittää suorituskykyään, polttaa rasvaa/kasvattaa lihasta ja treenata isoilla perusliikkeillä.


            Bikini Challenge®

            Naisille, jotka haluavat muokata kroppaansa treenaten joko kuntosalilla sekä HIIT-treenein tai kokonaan kotona HIIT-treenein ja joko polttaa rasvaa (alle 10 kg), tiivistyä tai kasvattaa lihasta. Treenit ovat keskivaikeasta aina vaikeaan asti ja treeniä on 4-5 kertaa viikossa.


            BC X-treme

            Naisille, jotka haluavat viedä treeninsä uudelle tasolle ja treenata todella kovaa 4-5 kertaa viikossa ja joko polttaa rasvaa (alle 10 kg), tiivistyä tai kasvattaa lihasta. Aiempi treenitausta on välttämätöntä.


            Bikini Fit in 30 Days

            Naisille, jotka haluavat polttaa rasvaa nopeasti ja treenata kovaa kuntosalilla 4 kertaa viikossa koko kroppaa tasaisesti treenaten. Sopii tiivistelyyn tai viimeisten rasvojen kiristelyyn.


            FitBelfie & Core

            Naisille, jotka haluavat treenata salilla tai kotona 4 kertaa viikossa panostaen nimenomaan pakaran kasvattamiseen sekä keskivartalon lihasten vahvistamiseen. Valmennus ei sisällä tarkkaa ruokavaliota koska tavoite on kehittää lihasta, ei laihduttaa.


            FuncFit

            Kaikille, jotka haluavat treenata monipuolisesti kotona kehonpainolla ilman mitään välineitä, polttaa rasvaa tai oppia vain syömään terveellisesti.


            FitMama

            Kaikille äideille, jotka haluavat pitää huolta itsestään tai päästä eroon raskauskiloista. Sopii myös raskaanaoleville ja imettäville. Kaikki treenit tehdään kotona ja liikkeissä on huomioitu lantionpohjanlihaksistokin.


            HOME by Jutta

            Jos et ole ikinä liikkunut, haluat alhaisemman kynnyksen liikkumisen lisäämiseen tai ensiaskeleen elämäntapamuutokseen tämä valmennus on sinulle. Kaikki treenit tehdään Facebook-ryhmässä livelähetyksinä ja voit tehdä ne omassa olohuoneessasi joko liven aikaan tai myöhemmin tallenteelta. Valmennus ei sisällä ruokavaliota, mutta hauskoja reseptejä kylläkin!


            Keto49

            Jos haluat pudottaa painoasi nopeasti noudattamalla ketogeenistä dieettiä. Voit noudattaa ruokavaliota ilman liikuntaa tai tehdä ohjelman mukaisia salitreenejä.


            Process BAO -> Bull’s All Out

            Jos haluat oppia ja kehittyä salitreenaamisessa, treenata kovaa salilla 4-5 kertaa viikossa eri erikoistekniikoita kokeillen. Process BAO tähtää maksimaaliseen lihaskasvuun ja sitä kautta on mahdollista päästä mukaan myös Bull’s All Outiin, joka on jatkuva valmennus miljoonine mahdollisuuksineen.


            RUN - juoksuvalmennus

            Kaikille lenkkeilyn tai juoksun ystäville! Voit valita oman tasoisesi ryhmän aina sohvaperunasta aktiivijuoksijaan ja ruokavaliosta voit valita ylläpitoon tai painonpudotukseen laaditut versiot.


            Sport

            Kaikille, jotka haluavat treenata monipuolisesti lihaskuntoa, kestävyyttä, kuntonyrkkeilyä, liikkuvuutta tai haluat valmennuksen, joka tukee lajiharrastustasi. Ruokavalioista voi valita omansa kehittymiseen tai rasvanpolttoon. Voit tehdä treenit salilla tai kotona.


            Superdieetti®

            Kaikille, jotka haluavat laihduttaa terveellisen ruokavalion avulla. Mukana on monipuoliset treenit kotiin, kuntosalille sekä kahvakuulaan, joten valinnan varaa on! Treeniä tehdään 3-4 kertaa viikossa.


            Superdieetti® Simple

            Kaikille, jotka haluavat laihduttaa pelkän terveellisen ruokavalion avulla ilman liikuntaa. Ruokavalio sopii kaikille, jotka eivät halua tai voi liikkua!


            Stronger BAO

            Jos haluat kehittää voimatasojasi tai treenata crosstraining-tyylisesti. Monipuolinen valmennus, jossa tavoite on suorituskyvyn kehittämisessä ja kroppa muokkautuu samalla vahvaksi ja toiminnalliseksi.


            10 Week Diet Plan

            Kovalle treenaajalle, joka ei pelkää rajua dieettiä ja on valmis antamaan salilla kaikkensa. Valmennus mukailee fysiikkalajien kilpailijoiden dieettiä, joten se ottaa paljon mutta antaa enemmän.


            LIITY SÄHKÖPOSTILISTALLE JA SAA ILMAISIA VINKKEJÄ