17.01.2017 1 min lukuaika

siiri
"Olen 23-vuotias entinen "ikuinen laihduttaja". Olen aina pitänyt urheilemisesta ja treenaaminen ei koskaan ole ollut minulle ongelma. Myös ruokavalio on ollut minulla pääosin kunnossa, enkä esimerkiksi syönyt eineksiä juurikaan. Mutta sitten ne herkut... Olin todella pahasti sokeririippuvainen ja pahimmillaan herkuttelin jäätelöllä, suklaalla tai irtokarkeilla päivittäin jättäen kunnollisen ruuan pois. Lisäksi kävin paljon opiskelijabileissä ja tykkäsin viinin maistelusta. Bileiden jälkeen tietysti aina pizzalla tai hampurilaisella.. Alkoihan se jo näkyä erityisesti keskivartalolla! Yritin katkaista vatsamakkarojen hitaan mutta varman kertymisen tekemällä todella paljon aerobisia treenejä. Parhaimmillaan juoksin 10-15 km lenkkejä ja kävin erilaisissa jumpissa, kuten spinningissä, jopa 6 kertaa viikossa saamatta kuitenkaan haluamiani tuloksia.


Bikini Challengen aikana tajusin, että syömällä paljon kunnollista, puhdasta ruokaa voin huomattavasti paremmin. Treenit kulkee ja olo on energinen sekä tasapainoinen. Käytin ennen sokeria piristeenä, mutta nyt en koe tarvitsevani piristeitä, sillä nukun hyvin ja olen pirteä koko päivän. Treenin saralla korkealla sykkeellä tehdyt aerobiset ovat vaihtuneet raskaisiin painoihin salilla ja 45 minuutin aamulenkkeihin. Nyt pidän myös kaksi lepopäivää joka viikko. Kroppani on kymmenen viikon aikana kiinteytynyt huomattavasti ja olen nyt paljon tyytyväisempi ulkonäkööni.


Mitä siis opin tästä Bikini Challengesta? Opin syömään tarpeeksi puhdasta ruokaa. Opin sen, ettei kroppa muokkaannu kiinteäksi järkyttävillä määrillä aerobista. Opin kuuntelemaan kehoani ja antamaan sille sen tarvitsemat lepopäivät. Ennenkaikkea opin taas pitämään itsestäni ja kehostani sekä kantamaan itseäni ylpeydellä! :)


- Siiri"

LIITY SÄHKÖPOSTILISTALLE JA SAA ILMAISIA VINKKEJÄ