Usein kysyttyä: Bikini Challenge®

Bikini Challenge alkaa taas 27.8. ja minulle on tullut paljon kysymyksiä koskien valmennusta, sillä mukana on paljon uudistuksia. Tässä vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin:

 

1. Voiko valmennuksen suorittaa ilman salitreenejä?

Kyllä voj eli valmennukseen kuuluu 10 kpl HIIT-tyylisiä viikkotreenejä, jotka voi tehdä missä vain ilman mitään välineitä.

2. Sopiiko valmennus niille joilla on pudotettavaa sekä niille joiden tavoitteena on kasvattaa lihasmassaa?

Valmennuksessa on mukana 4 erilaista ryhmää tavoitteen mukaan.
Fat burn on niille, joilla enemmän pudotettavaa.
Shapeon niille, joiden tavoitteena on tiivistää pari kiloa ja kiinteytyä.
Lean mass on niille, jotka haluavat muokata kehoaan lihaksen kasvatuksen kautta.
Lisäksi mukana on uusi Advanced-ryhmä niille jotka todella haluavat panostaa kehitykseen salin puolella.
Eli valmennus sopii sekä dieettaajille että niille, jotka haluavat lisää lihasta.

 

3. Kenelle uusi Advanced-ryhmä valmennuksessa sopii?

Tässä ryhmässä homma viedään seuraavalle tasolle, eli treenitaustaa on hyvä olla niin, että tekniikat ovat hallussa ja pohjalla on jo lihasmassaa. Ryhmässä on saliohjelmassa mukana erikoistekniikoita, joista aloittelija ei vielä saa tehoja irti. Advanced-ryhmällä on myös oma ruokavalionsa, jossa mukana mm. enemmän proteiinia sekä optimoidumpi lisäravinneopastus. Ryhmä ei ole dieettaajille vaan niille, jotka haluavat kehittyä, eli kasvattaa lihasmassaa ja sitä kautta muokata vartaloaan. Ryhmä sopii esim. niille, joilla takana on useampi BC-valmennus sekä niille, joiden mahdollisena tavoitteena on kisaaminen tulevaisuudessa.

 

4. Onko ruokavalioissa syklitys edelleen mukana?

Syklitys on mukana kaikissa muissa ryhmissä paitsi Advancedissa.

 

5. Voinko osallistua valmennukseen vaikka minulla on muita harrastuksia?

Voit osallistua, kunhan muiden harrastusten treenimäärä ei kokonaan täytä viikkokalenteria. Jos tavoitteena on kehittää kestävyyskuntoa ja viikossa on paljon aerobista harjoittelua, silloin en suosittele BC-valmennusta.

6. Kuinka tarkka ruokalavalio valmennuksessa on?

Valmennukseen kuuluu grammantarkka ruokavalio perus-, vegaani-, kasvis- sekä maidottomana versiona sekä entistä laajempi korvaavuuspankki. Mukana on myös tuttuun tapaan herkullisia reseptejä. Se punnitseeko ruuat, on jokaisen oma päätös eikä se ole pakollista.

 

7. Miten treeniohjelmien uudet painotukset käytännössä toimivat?

Advanced-ryhmän lisäksi toinen merkittävä uudistus on 4-jakoisen treeniohjelman saatavuus myös tiettyjä kehon osa-alueita painottaen. Nyt voit valita neljästä eri versiostaa:
a) Basic, jossa treenataan koko kehoa tasaisemmin
b) Glutes, jossa painotetaan enemmän pakaroiden sekä alavartalon treeniä
c) Upper body, jossa treenataan enemmän ylävartaloa tai
d) Core, jossa mukana enemmän vastalihastreeniä.

8. Päivittyvätkö ohjeet valmennuksen aikana?

Kyllä päivittyvät. Ruokavalioiden syklitys päivittyy 2 kertaa valmennuksen aikana, 3- ja 4-jakoiset saliohjelmat 2 viikon välein ja Adavnced-ryhmälle julkaistaan lisåksi 4 erikoistekniikkapäivitystä valmennuksen aikana.

Terkuin valmentaja Satu Kalmi

 

Liity mukaan Bikini Challengeen täältä!