10.12.2018 3 min lukuaika



 

[caption id="attachment_848781" align="alignnone" width="773"] Lopetus

 



Helenan tarina ja kehitys Superdieetti®-valmennuksella 10.9.2018 - 2.12.2018

Superdieetti 10.9.2018 oli aivan Uskomattoman Super Huikea Oppimismatka kehon hyvinvointiin, Huippu Hyvän Valmennuksen Ohjauksessa. FitFarm tiimi, tulitte elämääni juuri oikealla hetkellä!!! Super Iso Kiitos!!!!

Superdieetti 10.9.2018:
On supermahtava tunne, ilo ja onnellisuus, kuinka peruskunto, voima ja kestävyys on lisääntynyt roimasti lyhyellä ajalla. Kehon hyvinvointi on parantunut, verenpaine ja pulssi alentuneet roimasti, unenlaatu parantunut, ruokavalio on ravinteikas ja rytmi kohdallaan, veden määrä kohdillaan, lepo/palautuminen/uni. Tätä kaikkea kaipasin ja sain isoin määrin, tämä oli ennen kaikkea oppimista kehon hyvinvoinnista: mistä se muodostuu ja mitkä tekijät vaikuttavat. Vartalo on ”sulanut” samalla, 1.12.2018 vaaka näytti lukemat 11.5 kg vähemmän.

Superhuippu tunne kuinka paljon löytyy energiaa ja jaksamista! Jaksamista löytyy myös paljon työpäivään, sen tuomiin haasteisiin ja haastaviin tilanteisiin.

Juuri ennen Superdieetin aloittamista sain tietää, mikä urheiluvamma vaivasi vasemmassa reidessä (rasitusmurtuma). Epätietoisuudessa elin neljä kuukautta, miksi vasen jalka ei toimi ja kipuilee kovasti. Helpolla en luovuta, vaan yritin tehdä sellaisia treenejä, mitä pystyin ja ajatus "vuotta on vielä jäljellä ja ehkä lokakuussa pystyn juoksemaan". Juoksukisat toinen toisensa jälkeen peruin, harmitus oli kova. Puolikkaalle maratonille oli kova mieli päästä, menin katsomaan Kuopion maratonin lähdön, en uskonutkaan kuinka tiukka paikka (harmitus) se oli, kun en päässyt mukaan. Piti päästä kannustamaan muita ja näkemään se lähtöjännitys ja odotus.  Lähdössä tapasin vielä henkilön, jonka kanssa viime vuonna juoksin ja paransin puolimaratonini aikaa. Hän oli hyvä vauhdin pitäjä ja kannustaja. Hän kysyi miksi ei ole juoksuvaatteet päällä.

Ruokailut eivät silloin olleet mistään parhaimmasta päästä ja lopputulos oli myös sen kaltainen.

Saadessani loppujen lopuksi tiedon magneettikuvauksessa (reiden rasitusmurtuma), tieto helpotti vaikka lääkäri antoi juoksukiellon loppuvuodelle. Silloin” laitoin katseen” vuoteen 2019. Päätin ja asetin päätavoitteen 2019 lokakuun alkuun maraton-kisaan. Haluan kokea uudestaan sen Uskomattoman Super Tunteen, kun näkee, tuolla on maali ja maaliviivan ylityksen. Tunteen, missä on voittanut itsensä.

Kuin tilauksesta Facebookissa oli Jutta ja Superdieetti. Siniltä sain superhyvän ehdotelman Superdieetistä, johon oitis tartuin, ensi vuonna juoksuiskuun, täältä tullaan ja noustaan. Ensimmäinen tavoite: ruokavalio sis. veden juonti, treenit ja lepo/uni/palautumiset kohdilleen ja sitten katson millainen muutos vartalossa on tapahtunut. Ja toinen tavoite: aloittaa 8.4.2019 RUN-juoksuvalmennus.

Alussa vähän yli kuukauden piti treeneissä huomioida reiden rasitusmurtumaa. Peruskunnon kohotuksessa ei liian kovia treenejä, kävely siinä on super hyvä. Rasitusmurtumaa voisin ”katsoa”, tässä kohdin, että on ”pelastus”, treeneistä ei tullut liian kovia, mikä nostattaa peruskuntoa ja polttaa hyvin rasvaa. Ja saan juoksutreenin aloitukseen hyvän pohjakunnon, ja näin juoksukunnon kohotuksen voi aloittaa paremmin.

On huikea tunne, kun pitkät aerobiset kävelylenkit (19 km – 22.2 km) ihan reippaalla vauhdilla jaksaa hyvin ja hyvällä sykkeellä. Askel on super kevyt. Matiaksen neuvolla, lenkille riittää pelkkä vesi ja niin riitti. Reitille laitoin haasteita kunnon mäkinousuja. Treenin jälkeen ei ropassa tiennyt, että on kävellyt niin pitkän lenkin. Pitkää lenkkiä edeltävinä päivinä pari salitreenipäivää peräkkäin ja muut kävelylenkit. Voimaa jalkatreeneissä ennätys sarjat, ensin jalkaprässissä 150 toistoa yhteensä, painojen lisäys sarjojen välissä (60,80,90,100,110 kg), yksi sarja 15x2 kapea ja leveä jalka-asento ja päälle 90 nousua esiitymiskorokkeelle sarja 15/jalkax3, sylissä 8 kg kuula ja vielä askel kyykkykävelyä 50 askelta, 10 kg levy edessä. Huipputunne treenin jälkeen! "Jess Jess" hieman tuulettelin. Jaloissa ei pahemmin ollut treeni jälkeistä tuntumaa, hyvä loppupalauttelu. Tätä treeniä ennen oli yksi päivä välissä, kun olin tehnyt ”toisen osan” jalkatreeniä, lonkan loitontajat ja lähentäjät, etu- ja takareidet ja kevyen jalkaprässin toisella laitteella.

Iso Kiitos Teille Kaikille!!

T: Helena"

LIITY SÄHKÖPOSTILISTALLE JA SAA ILMAISIA VINKKEJÄ