22.07.2019 2 min lukuaika

Monesti ajatellaan, että kehonpainolla tehtävät kotitreenit olisivat tylsiä, eikä niillä voi saada yhtä tehokkaita tuloksia kuin kuntosaliharjoittelulla.

Todellisuudessa kehonpainoharjoittelulla voidaan saada loistavia tuloksia aikaan ja mahdollisuuksia treeneihin löytyy rajattomasti. Timmiin ja urheilulliseen kroppaan ei aina tarvita salitreeniä, vaan kehonpainotreeneillä voit myös pitää kehon hyvässä kunnossa ja toimintakykyisenä!

FitFarmin FuncFit -valmennus on tehokas kehonpainolla toteutettava 8 viikon toiminnallinen treeniohjelma, joka sisältää intensiivisiä, energisiä ja ennenkaikkea monipuolisia treenejä, jotka voi suorittaa missä ja milloin vain!

Toiminnallisissa kehonpainotreeneissä treenataan kroppaa kokonaisvaltaisesti ja perustana toimivat isot moninivelliikkeet, kuten erilaiset punnerrukset, kyykyt ja niiden eri variaatiot, hypyt, vedot ym. Nämä liikkeet kuormittavat aina enemmän kuin yhtä lihasta kerrallaan, jonka vuoksi liikkeet ovatkin äärimmäisen tehokkaita!

FuncFitin treenit ovat hikisiä, vauhdikkaita ja erityisen hauskoja treenejä, joiden avulla opit harjoittelemaan tehokkaasti käyttäen omaa kehonpainoa.

Näitä treenejä on helppo yhdistää myös muun harjoittelun ohelle, jos haluat monipuolistaa treenejäsi ja kehittyä kokonaisvaltaisesti kunnon eri osa-alueilla, parantaa tukilihaksistoa, liikkuvuutta ja kehonhallintaa.

Lue myös: Liikkuvuuden merkitys

Treenien ei tarvitse kestää pitkään, vaan lyhyellä ja intensiivisellä treenillä saadaan tehoja irti ja kehittymistä tapahtuu. Toiminnallisissa treeneissä syke kohoaa, poltat rasvaa, sekä parannat lihasten voimaa, nopeutta ja kestävyyttä.

Toiminnallisissa treeneissä on vain taivas rajana ja niiden monipuolisuuden vuoksi treenit eivät ole koskaan tylsiä! Treenaamisen tulee olla hauskaa, kehittävää ja kuitenkin riittävän haastavaa, jotta motivaatio tekemiseen säilyy. Konkreettisten tulosten näkyminen ja kehittyminen ohjelman edetessä on motivoivaa. Tämä on myös sellainen treenimuoto, josta tulee aivan mahtava fiilis treenin jälkeen!

fitfarm funcfit valmennuksessa treenataan monipuolisesti liikkuvuutta ja lihaskuntoa

Motivaatio tekemiseen kasvaa, kun huomaat että jaksatkin tehdä muutaman toiston enemmän kuin viime viikolla, olet rakentanut hyvän pohjatyön liikkeisiin ja pystytkin valitsemaan haastavamman variaation! Tai yllättäen huomaatkin liikkuvuuden kehittyneen ja pelkästään sen vuoksi liikkeiden tekniikka, sekä hallinta paranee ja saat myös itse treenistä enemmän tehoja irti!

Kehonpainoharjoittelussa on monta eri osa-aluetta, jossa pystyt seuraamaan oman kunnon kehittymistä. Toiminnalliset kehonpainotreenit sopivat hyvin niin vasta-alkajalle, kuin enemmänkin haastetta kaipaavalle treenaajalle.

FuncFitin treenit on suunniteltu niin, että ne muuttuvat haastavammiksi valmennuksen edetessä. Haastetta pystyy lisäämään asteittain ja jokaisessa liikkeessä ja treenissä on huomioitu eri tasoiset liikkujat.

Voit siis aloittaa harjoittelun perusteista ja rakentaa hyvän pohjan ennen vaativampiin liikkeisiin siirtymistä, tai haastaa itseäsi jo vaativammilla liikkeillä, mikäli perusta on hyvin hallussa ja kaipaat lisähaastetta! Jokaisesta treenistä löytyy sinulle sopiva tapa suorittaa sama liike ja tämän vuoksi treenit onkin helppo muokata itselleen sopivaksi! Treeneissä pystyy haastamaan harjoituksesta riippuen myös monella muullakin tavalla, kuten esimerkiksi toistoja, aikaa, tempoa, tai lepotaukoa muuttamalla.

Näissä treeneissä huomaa myös hyvin usein puolierot. Toiminnallisissa treeneissä tehdään paljon yhden puolen liikkeitä, jonka avulla pystytään keskittymään paremmin yhteen puoleen ja tasoittamaan puolieroja sekä omia heikkouksia!

Säännöllisten treenien myötä voi huomata harjoittelun terveyttä edistävät vaikutukset, kuten parantuneen liikkuvuuden, keskivartalon hallinnan kehittymisen, peruskunnon, sekä yleisen energiatason kohenemisen.

FuncFit-treeniohjelmasta löytyy niin kovatehoisia toiminnallisia lihaskunto- ja HIIT -treenejä, kuin palauttavia liikkuvuusharjoituksia, joogaa ja harjoittelua tukevia alkulämmittelyohjelmia.

Kehittävässä harjoittelussa on tärkeää huomioida kokonaisuus ja harjoittelun tulee olla vaihtelevaa ja monipuolista, jotta keho saa uutta ärsykettä. Tärkeä osa kokonaisuutta on myös riittävä palautuminen, eli, lepo, uni ja ravinto, jotka on myös huomioitu valmennuksessa! 

Lähde mukaan tavoittelemaan toiminnallista ja vahvaa kehoa FuncFit™-valmennukseen!

Artikkelin kirjoitti FuncFit -valmentaja Mirka Vikman.

Kurkkaa myös asiakkaiden kokemuksia FuncFit-valmennuksesta täältä!


LIITY SÄHKÖPOSTILISTALLE JA SAA ILMAISIA VINKKEJÄ