31.05.2019 2 min lukuaika

Tuntuuko, että joudut joka syksy hankkiutumaan eroon niin kutsutuista lomakiloista?

Tiesitkö, että terveellinen ruokavalio sekä liikunta osana lomaa eivät mitenkään vähennä loman rentouttavaa vaikutusta, vaan päinvastoin! Lomalla on aikaa panostaa omaan hyvinvointiin ja se palkitsee myös loman jälkeen. Sen sijaan että palaisit lomalta pöhöttyneenä, väsyneenä ja krapulaisena, voitkin palata arkeen virtaa ja voimaa uhkuen.

Terveellisen ruokavalion noudattaminen ja liikunnan harrastaminen parantavat oloa, lisäävät virtaa, syventävät unenlaatuasi ja kaiken kukkuraksi pitävät linjasi kunnossa. Saat lomastakin paljon enemmän irti kun olet täynnä energiaa ja jaksat touhuta. Vastaavasti on helpompi ottaa iisisti kun päivän treeni on jo tehty, mieli on rentoutunut ja olet nesteyttänyt kroppasi vedellä lonkeron sijaan.

“Mutta kun lomalla pitää nauttia”

 Lomalla kuuluu nauttia ja rentoutua. Rentoutuminen ja hyvästä ruoasta nauttiminen eivät vaadi saunaolutövereitä tai makkarakestejä, vaan kroppa ja mieli rentoutuvat paremmin terveellisillä elämäntavoilla, mikä ei todellakaan tarkoita tylsää sillä grillaamisesta ja kesän herkuista voi nauttia terveellisestikin!

Valitse grilliin rasvaisimman makkaran sijaan laadukas pihvi, kanaa tai kalaa. Tai valmista vaikka herkullisia vartaita kasviksista, lihasta ja hedelmistä. Älä siis jumitu ajatukseen, että terveellinen ruoka olisi tylsää ja ruokavalion noudattaminen olisi vain pakasteparsakaalin ja kuivan kanan puputtamista. Parhaat kesäherkuthan ovat oikeasti terveellisiä! Ajattele vaikkapa miten hyvää kropalle tekevät tuoreet mansikat, torilta ostetut herneet tai ihanat uudet perunat ja itsekalastettu kala - kokeile siis rohkeasti uusia tervellisiä reseptejä kesän antimista! 

“Mutta kun lomalla ei ehdi salille”

Monen loma kuluu mökillä tai reissussa ja jotkut salitkin sulkevat ovensa kesäksi. Vaikka salitreeni ei houkuta kesällä, se ei ole syy sohvaperunoitumiseen, sillä treenit saa aikaan ilman saliakin. Hanki vaikka kahvakuula ja voit vetää treenit kotinurmikolla tai puistossa ihan koska vain. Vaihtoehtoisesti voit suunnata pyörä-, juoksu-, tai kävelylenkille, tehdä mökkihommia tai kokeilla hauskaa porrastreeniä. Kunnon hikijumpan päätteeksi voi vielä vaikka pulahtaa uimaan.

Lomalla treenaamisen ei tarvitse olla niin totista, vaan kannattaa keksiä treenitapoja, joista nauttii. Kepeät kävelylenkit, hauskat kesäolympialaiset, ulkopelit lasten kanssa, mökkiaskareet sekä puutarhahommat toimivat mainosti ja pysyt virkeänä ja aktiivisena.

Kesä on parasta aikaa panostaa itseensä!

Kesästä voi siis nauttia myös terveellisesti, jolloin fiilis on virkeä ja jaksat touhuta kesäpuuhien parissa. Superdieetti®-valmennuksessa osataan juhlistaa myös kesää; valmennuksen 200-sivuinen reseptikirjanen tarjoaa terveellisiä resepti-ideoita myös kesäherkkuihin ja mukana on myös kattavasti herkullisia vinkkejä grilliin!

Superdieetissä® on myös monipuoliset kotitreeniohjelmat, ulko- ja porrastreeniohjelmat sekä kahvakuulatreenit, joita voit tehdä nopeasti ja kätevästi mistä vain. Mukana on tietysti myös saliohjelma niille, jotka viihtyvät salin ilmastoinnin parissa kesälläkin.

Jos taas mieluummin vietät kesäsi terveellisen ruoan parissa mutta et haluaisi hirveästi treenata, Superdieetti® Simple on oikea valinta!

Superdieetin terveellisen ruokavalion sekä treenien avulla laihdut tehokkaasti ja nopeasti ilman, että kesäsi kärsii. Tänä kesänä ei kerätä “lomakiloja”, eikö niin?

Superdieetti® sekä Superdieetti® Simple alkavat 15.7.


LIITY SÄHKÖPOSTILISTALLE JA SAA ILMAISIA VINKKEJÄ